Chatbot zasilany przez GPT dostępny dla wszystkich użytkowników
Pierwotnie chatbot, nazwany „My AI”, był dostępny tylko dla płacących użytkowników Snapchat+ – specjalnej wersji subskrypcji. Teraz jednak firma postanowiła udostępnić tę funkcję za darmo wszystkim użytkownikom. My AI pojawia się jako kolejny kontakt w czacie na platformie Snapchat i działa w sposób zbliżony do ChatGPT. Umożliwia zadawanie pytań o fakty, prośby o treści kreatywne oraz prowadzenie rozmów ze sztuczną inteligencją.
Jack Brody, wiceprezes ds. produktu w Snap, powiedział, że „My AI naprawdę pogłębia naszą zdolność do spełniania misji, jaką jest pomoc ludziom w wyrażaniu siebie, poznawaniu świata, życiu chwilą i wspólnej zabawie”. Dodatkowo użytkownicy będą mogli dodać My AI do grupowych czatów, a płacący abonenci będą mogli wysyłać zdjęcia i otrzymywać w zamian w pełni generowane przez AI obrazy.
Poprawa odpowiedzialności i dostosowanie My AI do wieku użytkowników
Po pierwszym wydaniu My AI w marcu, usługa spotkała się z krytyką, że nie jest odpowiednia dla młodszych użytkowników Snapchat. W odpowiedzi na te uwagi, Brody zapewnił, że po zakończonym okresie testów płatnych, chatbot będzie dostosowywał swoje odpowiedzi do wieku użytkowników. Zapewniono, że w 99,5% przypadków odpowiedzi są zgodne z wytycznymi społeczności.
Wsparcie dla twórców i nowe narzędzia
Snapchat wprowadza także nowe narzędzia dla twórców, którzy chcą zdobyć popularność na platformie. W przeciwieństwie do większych rywali, takich jak TikTok czy Instagram, Snapchat skupia się na prywatnych rozmowach, a nie na publicznych postach. Niemniej jednak, Brody zdradził, że nowe narzędzia pozwolą twórcom na równoczesne prowadzenie publicznych stron i prywatnego udostępniania treści dla znajomych i rodziny.
„Wiele innych platform naprawdę nakręca presję na bycie doskonałym, co, jak zauważyliśmy, może prowadzić do wypalenia twórców” – dodał Jack Brody. Twórcy podkreślają, że Snapchat to miejsce, gdzie mogą być sobą, publikować treści bez nadmiernej troski o perfekcjonizm czy idealne edycje.
Wprowadzenie wynagrodzeń dla twórców o dużym zasięgu
Niemal trzy lata po wprowadzeniu funkcji Spotlight, przypominającej styl TikToka, oraz funduszu nagród wynoszącego 1 milion dolarów dziennie dla twórców najchętniej oglądanych filmów, Snapchat postanowił jeszcze mocniej wesprzeć twórców. Użytkownicy kwalifikujący się do programu muszą mieć co najmniej 50 000 obserwujących, 25 milionów wyświetleń oraz co najmniej 10 publicznych postów miesięcznie. Spełniając te kryteria, Snapchat zobowiązał się pomóc im w budowaniu biznesu i rozwijaniu swojej publiczności, niezależnie od możliwości zarobkowych poza platformą.
Snapchat zdecydował się na ważne zmiany, które mają na celu odróżnienie się od konkurencji w postaci Instagrama i TikToka. Platforma udostępnia chatbota zasilanego przez GPT dla wszystkich użytkowników oraz wprowadza dodatkowe wsparcie dla twórców treści. Dzięki temu Snapchat staje się miejscem, gdzie twórcy mogą być sobą i nie muszą dążyć do perfekcji, a jednocześnie mogą liczyć na wsparcie finansowe ze strony platformy. Czy te zmiany przyczynią się do dalszego wzrostu popularności Snapchat na rynku mediów społecznościowych? Tego dowiemy się w najbliższej przyszłości, obserwując rozwój wydarzeń.