ChatGPT daje wiele różnych możliwości w tym pisanie treści w zaledwie kilka minut, przez co zaczynają się słuszne pytanie, czy nie jest on zagrożeniem dla copywriterów, czy nie zabierze im źródła dochodów?
ChatGPT, a zlecenia dla copywritera
Z całą pewnością ChatGPT wstrząsnął rynkiem pisanych treści, po jego pojawieniu się ilość zleceń zdecydowanie spadła, a widać to najlepiej po serwisach ze zleceniami, a szczególnie tymi, które nie słyną z wysokiej jakości. Skoro AI może napisać precla, czy tekst zapleczowy na podobnym poziomie lub nawet lepszym niż przeciętny copywriter, to po co płacić skoro można mieć tekst za darmo, z takiego założenia wyszło wielu zleceniodawców i dlatego niektóre serwisy teraz często świecą pustkami.
Czy ChatGPT zastąpi copywriterów?
W przyszłości oczywiście nie jest to wykluczone. AI ciągle się uczy i szybko rozwija więc być może za 5 – 10, może 15 lat nie tylko zwiększy swój poziom pisanych treści, ale nauczy się, aby dodać do niego „ludzką osobowość” obecnie właśnie tego najbardziej brakuje sztucznej inteligencji. Jej teksty to rozwinięcie nagłówków, odpowiedź na pytania, ale na zasadzie czystej wiedzy nie ma tu „tego czegoś”, co potrafią dodać dobrzy copywriterzy. Z tego właśnie powodu ChatGPT wyparł z rynku, ale tylko przeciętnych i słabych copywriterów. Ludziom i firmom, którym zależy na dobrej jakości treści, która zwiększa np. sprzedaż, pozytywnie wpływa na wizerunek marki, wciąż korzystają z usług dobrego copywritera, bo obecnie znacznie lepiej napisze on tego typu treści niż sztuczna inteligencja. Zatem AI wpłynęło na rynek, ale wypleniło jedynie przeciętniaków, dobrzy copywriterzy wciąż nie narzekają na brak zleceń, a przynajmniej na razie, bo stwierdzenie, że AI nigdy nie zastąpi ludzi jest błędne, za X lat może się to stać, ale oczywiście wcale nie musi.
Przyszłość ChatGPT
Z pewnością będzie się rozwijał i dawał coraz większe możliwości, tworzył coraz lepsze treści i nie wykluczone, że stanie się zagrożeniem nawet dla najlepszych copywriterów, jednak nie nastąpi to teraz, ani w perspektywie najbliższych lat, ale na pewno trzeba śledzić jego rozwój. Należy też dodać, że rozwój sztucznej inteligencji zagraża wielu branżom i z wielu wyparł usługi średniej jakości. Obecnie spowodował on, że trzeba być dobrym w tym co się robi, lepszym od niego, aby klienci byli zadowoleni i widzieli różnicę, za którą wciąż będą skłonni płacić.