Sztuczna inteligencja, nad którą badania trwają od kilku dekad, w końcu zaczyna mieć coraz większe znaczenie dla biznesu. Jest w stanie poprawić efektywność pracy w firmie, a tym samym zwiększyć jej zyski. ChatGPT może nie tylko generować teksty na podstawie danych, ale i automatyzować wiele procesów, optymalizować procesy sprzedażowe czy też personalizować komunikację z klientami. Jakie są najlepsze sposoby na jego wykorzystanie w firmie?

Wzrost produktywności

Produktywność pracowników ludzkich nie jest i nie może być taka sama przez kilka godzin pracy. Czynnik ludzki w miarę zmęczenia jest coraz bardziej podatny na błąd, ale również na spadek tempa pracy. Tymczasem ChatGPT pozwala zautomatyzować wiele działań w każdej firmie i wykonywać polecenia w takim samym tempie przez cały czas. Sztuczna inteligencja w tym wypadku może analizować dane, wykonywać tłumaczenia czy też generować raporty. W tym czasie ludzcy pracownicy mogą skupiać się na bardziej zaawansowanych i odpowiedzialnych zadaniach strategicznych.

Szybkie generowanie treści

Algorytmy ChatGPT działają w oparciu o niezwykle szeroką bazę danych i są w stanie w miarę pracy ją poszerzać. Dlatego ten rodzaj sztucznej inteligencji nadaje się do generowania coraz bardziej skomplikowanych treści. W firmie mogą to być na przykład treści na strony, treści reklam, wiadomości do newsletterów, opisy produktów i kategorii, ankiety czy nawet teksty blogowe. 

Poprawa obsługi klienta

ChatGPT to narzędzie pozwalające na prowadzenia rozmowy, która coraz bardziej przypomina rozmowę z drugim człowiekiem. Przetwarza on język naturalny i jest w stanie rozumieć prośby klientów, a przede wszystkim odpowiadać zgodnie z założeniem. Dzięki temu firmy, które często mają kontakt z klientami, nie muszą zatrudniać dodatkowego personelu. Z kolei pozyskiwane dane mogą usprawniać relację z klientami, a także mogą być wykorzystywane do ulepszania produktów i usług.